Sadaļa: Noderīgi

Mūsdienās viesnīcu piedāvājums ir ļoti liels. Īpaši tad, ja jūs ceļojat uz kādu no populārākajiem tūrisma galamērķiem, pieejamo viesnīcu skaits varētu pārsniegt jūsu cerības. No vienas puses, tas, protams, ir labi, jo jums ir izvēles iespējas, bet, no otras puses sms lån, šajā piedāvājumā var viegli apjukt. Tas var viesnīcas izvēli ievērojami sarežģīt un beigās savā izvēlē jūs varat vilties. Lai tā nenotiktu, ievērojiet sekojošos ieteikumus pareizās viesnīcas atrašanā.

Vislabākais veids, kā meklēt viesnīcas, ir, izmantojot viesnīcu rezervēšanas interneta saites. Vispopulārākā šāda veida interneta vietne ir booking.com. Tajā ir pieejams ne vien viesnīcas, bet visdažādāko veidu tūrisma mītnes. Kopā tajā ir reģistrētas vairāk kā miljons iestādes, kas piedāvā izmitināšanas pakalpojumus. Meklējot viesnīcu caur booking.com, noteikti atradīsiet sev piemērotus piedāvājumus, taču ir arī daudz citu līdzīgu interneta portālu, kuros iespējams meklēt naktsmītnes un tās rezervēt. Lai kāda arī būtu jūs izvēle, sāciet ar to, ka rezervēšanas saitē ierakstiet pilsētu, ciemu vai reģionu uz kuru vēlaties doties un kurā vēlaties atrast naktsmītni. Vairums rezervēšanas portālu uzreiz pieprasa ievadīt arī nakšņotāju skaitu un nepieciešamo numuru skaitu un veidu.

Pēc minētajām darbībām jums noteikti tiks parādīti ļoti daudzi piedāvājumi, tāpēc nākamais solis ir filtrēt piedāvātās naktsmītnes pēc cenas. Ja vēlaties atrast maksimāli lētus piedāvājumus, izvēlieties cenu kategoriju no mazākās piedāvātās summas līdz summai, ko esat gatavs maksāt par naktsmītni. Tad piedāvājums krietni vien saruks. Protams, ja nauda jums nav problēma un meklējat tikai komfortu, šo soli varat vai nu izlaist forbrukslån på dagen, vai arī meklēt apgrieztā veidā, proti, atlasīt tikai pašas dārgākās viesnīcas, lai lētie piedāvājumi nemaisās pa vidu.

Pēc tam ir jāfiltrē piedāvājumi pēc piedāvātajām ērtībām. Šeit atkal viss ir atkarīgs no izvēlētā rezervācijas portāla, jo ne visi portāli piedāvā vienādus filtrus. Ja esošā interneta vietne jūs neapmierina, izvēlēties kādu citu. Vispirms, atlasiet tās ērtības, ka jums ir patiešām būtiskas, piemēram, autostāvvieta, bezvadu internets, restorāns utt. Ja pēc šāda veida filtrēšanas joprojām tiek parādīti gana daudz piedāvājumi, atlasiet arī citas ērtības, kas nav obligātas, bet būtu vēlams.

Pēc visām iepriekš minētajām darbībām viesnīcu skaitam jau vajadzētu būt optimālam, bet pirms sākat vērtēt katru viesnīcu atsevišķi, apskatieties, kartē, kur tieši šīs viesnīcas atrodas. Parasti viesnīcas novietojums ir ļoti būtisks. Ja kāda viesnīca atrodas otrā pilsētas galā, tā droši vien nebūs jums piemērota pat tad ja cena un piedāvātie pakalpojumi perfekti atbilst jūsu vajadzībām.

Beigās jums vajadzētu būt atlasītām maksimums piecām viesnīcām. Tad izvērtējiet katru no šīm viesnīcām individuāli. Apskatiet viesnīcu mājaslapas un izpētiet visu, kas jūs interesē. Apskatieties kāds ir numuru iekārtojums un dizains. Noskaidrojiet kas viesnīcā ir pieejams lån på dagen. Izpētiet arī pašu mājaslapu, jo pēc tās ļoti daudz ko var secināt par viesnīcu. Ja ir kādi neskaidri jautājumi, varat arī sazināties ar pašu viesnīcu, rakstot e-pastus vai zvanot. Noteikti palasiet arī atsauksmes par viesnīcu, ko iesnieguši citi apmeklētāji. Izpētiet kādas ir bijušas sūdzības un kas klientus nav apmierinājis. Pēc visas izpētītās informācijas, izvērtējiet, kura no viesnīcām vislabāk atbilst jūsu vēlmēm un vajadzībām un to arī rezervējiet. Rezervāciju varat veikt vai nu tajā pašā rezervācijas portālā, kurā vaicāt meklēšanu, vai arī konkrētās viesnīcas mājaslapā.

pasted-image

Attēlā redzamā sieviete ir 80 gadus vecā britu stjuarte Bete Neša. Jums radīsies jautājums – vai sen nav bijis laiks pensijai? Uz šo jautājumu sms lån, Bete vien pasmaidītu un atbildētu jums ar skaistu nē.

Bete Neša strādā par stjuarti vairāk kā 60 gadus. Un nē, jūs nepārklausijāties – sešdesmit gadus! Vēljovairāk, par iepriekš minēto pensijas vecumu un tajā iešanu, pieredzējusī stjuarte nepavisam nedomā.

Par stjuarti Bete Neša sāka strādāt 21 gada vecumā, aviokompānijā “Eastern Airlines”. Stjuarte atminas, ka laikā, kad ASV prezidents vēl bijis Dvaits Eizenhauers un pasaule vēl nebija redzējusi Auksto karu, lidojuma biļetes maksājušas aptuveni $12 un iepriekš rezervēšana nebija nepieciešama. Bete atceras savu pirmo lidojumu 16 gadu vecumā. Redzot skaistās un glauni tērptās stjuartes, viņa uzreiz iemīlēja šo profesiju un centās uzzināt pēc iespējas vairāk informāciju par to, kā kļūt par stjuarti un kur iespējams studēt šo profesiju. Tolaik, stjuartes darbs asociējās ar spožumu un prestižu. Stjuartei Betei Nešai sākot strādāt aviācijas industrijā, lidmašīnas esot bijušas gandrīz tikpat ekskluzīvas un smalkas kā pats atvaļinājums ārzemēs. Atšķirīgi no mūsdienām, stjuarte atceras, kā lidojumu laikā pasažieriem tika ļauts smēķēt un starptautiskos reisos, lidmašīnas pasažieriem tika piedāvātas īpašas guļvietas un visdažādākās ērtības.

Bete stāsta, kā tērpu mode stjuaršu aprindās ir krietni mainījusies ejot gadiem. Ja senāk krāsaini un raibi bija stjuaršu tērpi, tad mūsdienās lietišķums un pieticība ir pirmie vārdi, kas nāk prātā Betei, domājot par tiem.

pasted-image-1

Mūsdienas

Mūsdienās Bete strādā “American Airlines” aviokompānijā. Tas gan nav oficiāli apstiprināts, taču tiek uzskatīts, ka Bete ir pasaulē vecākā un visilgāk strādājuši stjuarte.

“Mans darbs un piedzīvojumi tajā ir vistiešakajā veidā saistīti ar mūs klientiem un palīdzēšanu tiem. Sākot ar visparastāko aprunāšanos beidzot privatlån ar gardas kafijas pasniegšanu”, stāsta Bete.

Stjuartes ikdiena paiet apkalpojot lidojumus no Bostonas uz Vašingtonu. Pasažieri, kam lidošana ir daļa no ikdienas, satiekot pieredzējušo stjuarti, pasmaida un pārmin vārdus gluži kā satiekot senu drauug, kas tā arī ir.

“Šo sajūtu nemaz nevar izstāstīt vārdiem. Visus šos gadus strādājot vienā reisā, katru dienu es satieku savus pastāvīgos klientus un iepazīstu jaunus. Protams, dažkārt nākas sastapt kādu slavenību vai kādu citu sabiedrībā ievērojamu personu. Un, ja man vajadzētu saskaitīt, cik kopā starptautiskos lidojumus esmu veikusi, es apjuktu skaitļos un man nāktos sākt visu no sākuma” smejoties atbild Bete.

pasted-image-2

Pavisam nesen, Betes kundze svinēja savu 81.dzimšanas dienu, kas notika 31.decembrī. Uz jautājumu, ko stjuarte ir sapratusi un iemācījusies, kalpojot un strādājot tik ilgi aviācijas industrijā, Bete atbild: “Lai arī cik satīriski tas neskanētu, bet cilvēki patiešām meklē un tiem ir vajadzīga mīlestība. To sakot, es nedomāju apskāvienus un tamlīdzīgas blēņas, lai arī tām nav nekāda vaina un tās pavisam noteikti strādā. Bet ir kāda lieta, ko esmu pamanījusi, ka cilvēkiem tās trūkst vismazāk – uzmanības! Par naudu tu nenopirksi mīlestību. Par naudu tu nenopirksi uzmanību. Bet tieši to cilvēki visvairāk meklē. Un par laimi, gadiem ilgā pieredze un komunicēšana ar dažādiem cilvēkiem man ļāvusi piekopt šo mākslu un arī sniegt ne tikai mīlestību, bet arī uzmanību ik katram pasažierim. Un tas viss par baltu velti!”

Neša ir lepna par sevi un savu karjeru. Tā esot svētība, ka veselība ļauj stjuartei vēljoprojām 81.gada vecumā pacelties gaisā vairākas dienas nedēļā un darīt laimīgus un apmierinātus “American Airlines” klientus. Īpašu pateicību pieredzējusī stjuarte adresē savam darba devējam smslån utan uc, kurš esot ļoti saprotošs. Uz jautājumu, cik ilgi vecā kundze domā palikt avioindustrijā, Bete vien nosmīn. Laiks rādīšot un kamēr vien veselība atļaušot, plāni par prom iešanu ir atlikti malā.

Nav noslēpums, ka tūrisma industrija mūsdienās ir viena no ienesīgākajām un ilgtspējīgākajām ekonomikas nozarēm. Ejot gadiem un tūrisma sektoram palielinoties, esam nu nonākuši situācijā, kad paši tūristi ir tie, kas mēslo šķīvī, no kura ēd. Proti, arvien vairāk tūristu skraida apkārt pa vēsturiskām, senām un trauslām vietām, cenšoties uzņemt selfijus un dažādas fotogrāfijas, un nemaz neievērojot to, ka ne tikai dara pāri šiem apskates objektiem, bet traucē arī citiem tūristiem.

Šajā rakstā apskatīsim dažus piemērus lainaa netistä, kā cilvēki posta izcilas kultūras un dabas mantojuma vietas. Brīdinājums – vēsturniekiem un vēstures mīļiem, turpmākais raksts var šķist sāpīgs.

Ēģiptiešu kapens

pasted-image-3

Jau gadiem Ēģiptes Valdnieku kapenes tiek bojātas. Visparastākais piemērs būtu skaršanās un sienas gleznojumu aiztikšana. Ja to izdara viens, desmit cilvēku, protams, nekāda skāde netiks nodarīta. Taču, ja šo cilvēku sakaits mērams simtos tūkstošu, tad gan ir pamats raizēm. Dažkārt arī tūristi mēdz ieskrāpēt savus iniciāļus sienās un pēc tam to nofotografējot. Šāda izturēšanās antīkās kapenes iznīcnās jau pavisam drīz. Cilvēki, kas pēta pārdabiskas parādības stāsta, ka tūristi neļaujot kapenēs apglabātajiem dusēt mierā, bet traucē to dvēseles, staigājot pa šīm kapenēm.

Venēcija

pasted-image-2

Teju katrs ir dzirdējis vārdu “Venēcija”. Un kā nu ne, esot vienai no populārākajām kruīza kuģu piestātnēm visā pasaulē. Pilsētas romantika, mazie kanāli un laivas vilina miljoniem tūristu katru gadu. Bēda ir tajā, ka kanāli, kas izbūvēti pirms vairākiem gadsimtiem, nav piemēroti tik milzīgiem kuģiem. Ostai tuvojoties, šie milzīgie kruīza kuģi saviļņo ūdeni, kas tālāk sāk skalot ēku pamatus. Un tad arī vēsturiskās ēkas un celtnes Venēcijā sāk plaisāt un tiek bojātas.

Kolizejs

pasted-image-small-4

Romiešu kolizejs ir viena no pasaulē visatpazīstamākajām antīkajām būvēm. Lai arī laiks dara savu un kolizejs cenšas saglabāt savu jaunības izskatu, tas joprojām liek tūristu elpām aizrauties un acīm izplesties. Tūristi nereti ieskrāpē savus iniciāļus antīkās būves sienās, vai pat noskrubina gabaliņu amfiteātra sienas, ko aizvest mājās kā suvenīru. Kā piemēru varam minēt divas amerikāņu tūristes un arī kādu krievu tūristu, kuri 2016.gadā tika sodīti par atvieglošanos kolizeja teritorijā. Un nebūt vietā, kur tas būtu paredzēts.

Maljorka

pasted-image-1

Maljorka ir slavena ar savu nakts dzīvi, nakts šarmu un iecienītām ballīšu vietām. Tajā pat laikā, trakā un lustīgā naktsdzīve dzen šo pilsētu postā. Skaļi un piedzērušies tūristi skaisto Maljorku padara par notrulinātu un ģimenēm nedraudzīgu ceļojuma galamērķi lainaa ilman vakuuksia. Mūsdienās tur sastopami puskaili un kliedzoši tūristu bari, kuri vietējiem iedzīvotājiem traucē tik ierasti mierīgo dzīvi, kas valdījusi pirms tūrisms uzplaucis šajā vietā,

Ankorvats

pasted-image

Kambodžas templis Ankorvats, tiek uzskatīts par vienu no ievērojamākajiem budistu tempļiem visā pasaulē. Pēdējos gados arvien vairāk uzpeld informācija, kā tūristi šajā svētajā un senajā templī rada ne mazums nekārtību. Bariņš tūristu pieķerti uzņemot kailfoto, kāda tūristu grupa pieķerta kāpjot pa antīkajām drupām, un arī šeit – vārdu skrāpēšana uz tempļa sienām ir ierasta prakse. Protams, tūrisms ienes milzu naudu katras valsts ekonomikā. Tūrisms ļauj uzturēt mūsu pasaules mantojumu objektus.

Atliek vien pieminēt – ja dodaties uz Ankorvatu un līdzīgām svētvietām, uzvedieties pieklājīg un cieniet šo svētvietu un tās vēsturisko mantojumu.

Nav labā bez ļaunā. Taču, ja vēlamies, lai arī mūsu maz-mazbērni un viņu maz-mazbērni varētu apskatīt elpu aizraujošas vietas, mums ir jādomā ar skatu nākotnē. Būsim pateicīgi par milzīgājām tūrisma iespējām mūsdienās, bet neaizmirsīsim par pieklājību un respektu pret pagātnes mantojumu. Ceļo gudri un ar prātu “kulutusluottovertailu“.

Kuram gan nepatīk ceļot. Taču arvien vairāk un vairāk mēs medijos un ziņās lasām par dažādiem negadījumiem, kuri notikuši tūristu iecienītās vietās. Un jāteic, ka pastiprinoties terorisma draudiem visā pasaulē, cilvēki un potenciālie tūristi arvien vairāk šaubās par to, vai vispār ir vērts kurp doties, jo kāda velna pēc, lai mēs riskētu ar savām dzīvībām, lai kādā pasaules nostūrī pabaudītu sauli, pludmali un citu tautu ēdienu. Un šāda nostāja nebūt nav nepareiza, taču jāpatur prātā ir viens – mūsdienās, mēs nekur nevaram justies droši. Savā pilsētā vai savā valstī – potenciālas briesmas var uzglūnēt jebkur. Taču, nebūt par negatīvām lietām būs šis raksts.

Šis raksts tika veidots, lai iepazīstinātu jūs ar informāciju par valstīm un atsevišķām teritorijām, kā arī ieteicamajiem pasākumiem pirms ceļošanas un ceļošanas laikā, lai izvairītos no nevēlamiem starpgadījumiem, kad tie vismazāk ir nepieciešami. Jo kas gan var būt nepatīkamaks, par izbojātām brīvdienām, vai ne?

  1. Ieteicams tūristiem laicīgi noformēt ieceļošanas vīzu, ja tāda nepieciešama. Svarīgi arī precizēt un noskaidrot papildu ceļošanas nosacījumus jūsu izvēlētajā aviokompānijā.
  2. Ieteicams jebkuram, kurš garsās pamest valsti, iegādāties veselības un dzīvības apdrošināšanas polisi. Tādējādi, ja ceļojuma laikā gadīsies kādas veselības vai citas problēmas, izdevumi, lai segtu notikušo, nebūtu jāmeklē no pašu maciņiem. Šeit adrese, lai veiktu reģistrāciju (latvija.lv/lv/Epakalpojumi/EP139/Apraksts)
  3. Ja nu tomēr ar bailēm esat uz “tu” un esat izraudzījis doties uz augsta riska apgabalu, ieteicams konsultēties ar speciālistiem par nepieciešamajām vakcinācijām,lai izvairītos no nevēlamiem pārsteigumiem. Parasti, šādos augsta riska apgabalos ir iespēja inficēties ar tādām slimībām un infekcijām, kā holeru, A un B hepatītu, dzelteno drudzi, kā arī citām bīstamām un nepatīkamām slimībām. Vēljovairāk – “pārvest” kādu no šīm kaitēm un “iepazīstināt” ar to savus tuviniekus, diez vai kāds no mums vēlētos. Vairāk informācija par vakcinācijām – aslimnica.lv/lv/content/stacionars-latvijas-infektologijas-centrs-0
  4. Kā jau raksta sākumā minējām – mūsdienās pieaug terorisma draudi visā pasaulē. Kā vēsta senais teiciens – sargi sevi pats, tad Dievs tevi sargās. Ceļojuma laikā ieteicams ievērot īpašu piesardzību. Piemēram, izvairīties no tādu objektu apmeklējuma, kuros vienlaicīgi atrodas liels skaits cilvēku. Terorisma draudu līmenis Eiropā ir mainīgs. Te vienas nedēļas laikā notiek vairāki sprādzieni un uzbrukumi, te vairākus mēnešus iestājas miers un klusums. Aicinām tūristus būt piesardzīgiem, pieskatīt savas perosnīgās mantas un tuviniekus, draugus.

pasted-image-1

Lai arī cik ļoti mums to negribētos atzīt – mēs nekur nevaram būt pasargāti. Nekur. Tāpēc arī ir muļķīgi un naivi domāt, ka sēžot četrās sienās mēs būsim pasargāti. Lai nu kā, cerams, šis raksts jums lika kaut nedaudz aizdomāties, par nepieciešamajiem drošības pasākumiem, pirms ceļojuma uzsākšanas. Un nebūt nav tā, ka līdzi nepieciešams ierocis, miesasargs vai kas tamlīdzīgs. Rakstā apkopojām visprimitīvākos un nepieciešamākos drošības pasākumus, lai jūsu ceļojuma laikā, radoties problēmām, jūs nekristu izmisumā un jūsu brīvdienas nebūtu vēl vairāk izbojātas.

Tajā pat laikā, iecienītākajās tūristu pilsētās un vietās, jau tā tiek strādāts pie drošības un tās kontroles. Galvenais, apdrošiniet sevi un visu ceļojuma laiku turiet ausis un acis vaļā. Ik pa laikam ziņojiet par savu atrašanās vietu saviem tuviniekiem un draugiem.
Lai patīkams un veiksmīgs ceļojums!

Ja kādam virsraksts šķita dīvains un neskaidrs, tad pačukstēsim jums priekšā – šajā rakstā aplūkosim lielākās un iespaidīgākās lidmašīnas, kuras veic pasažieru pārvadājumus. Vēl varam piemetināt klāt – dažas no rakstā minētajām lidmašīnām ir viesojušās arī mūsu pašu lidostā Rīga. Tad nu, steidzam lūkoties!

Antonov 225 “Mriya”

pasted-image

Pirmajā vietā un pavisam ērti un stabili turoties, ieņem ukraiņu ražotā stratēģiskā lidmašīna Antonov 225 “Mriya”. Neviens vien rekords ir ticis pārspēts ar šo iespaidīgo dzelzs putnu. Lidmašīnas maksimālais pacelšanās svars ir 600 tonnu, no kuriem puse sastāda krava.

Pieminēšanas vērti ir arī rekordi (kopumā to ir pāri 240), kuri ar šo lidmašīnu ir uzstādīti:

  • smagākā lidmašīna pasaulē
  • lielākā pēc izmēriem lidmašīna pasaulē
  • smagākā viengabala krava, kura tikusi pārvadāta ar lidmašīnu (Armēnijas elektrostacijai tika piegādāts 189.tonnas smags ģenerators)

Taču kā ukraiņi nonāca pie šāda lidaparāta izveides? Antonov 225 “Mriya” tika pabeigts 1988.gadā, speciālo Padomju kosmosa kuģu pārvadāšanai. Tā kā šī lidmašina ir unikāla un otras tādas nav, pieprasījums pēc tās ir liels. Pārsvarā, lidmašīnu izmanto privāti pasūtītāji, gan dažādas valstis un sabiedriskas un valstiskas organizācijas.

Tālajā 2006.gadā tika pieņemts lēmums izveidot otru šādu lidaparātu. Diemžēl, Rīgas lidosta šo iespaidīgo dzelzs putnu vēl nav uzņēmusi, bet mēs nevaram skumt. Ik pa laikam (it īpaši mūsdienās, pastiprinoties militārajām aktivitātēm) lidostā Rīga nolaižas kāda militārā lidmašīna, pārvadājot tankus un citu militāro tehniku.

HK 1 „Spruce Goose

 

Otrajā vietā mūsu sarakstā ierindojas amerikāņu ražotais HK 1 „Spruce Goose”. Daudzi noteikti nebūs ne redzējuši ne dzirdējuši par šo lidaparātu, kam arī ir pavisam vienkāršs iemesls. Vienīgā reize, kad HK 1 „Spruce Goose” veica lidojumu, bija tālajā 1947.gadā. Vēljovairāk – pirmajā un vienīgajā izmēģinājuma lidojumā, lidaparātu nebija iespējams augstāk pacelt kā 21 metrs virs ūdens virsmas.

Lai arī izmēģinājums bija neveiksmīgs un vairāk lidojumus šis dzelzs putns nav piedzīvojis, tam joprojām pieder rekordi konstrukcijas augstuma un spārnu platuma ziņā. Esot vienam no lielākajiem uzbūvētajiem hidroplāniem pasaulē, tā spārnu platums stiepjas 97,5.metrus.

Par pašu lidmašīnas būvi – tā tika uzsākta 1942.gadā, taču alumīnija taupīšanas nolūkos (jocīgs iegansts, vai ne?) tā tomēr tika veidota no cita materiāla. Ja vēlaties šo iespaidīgo veidojumu apskatīt dzīvē, tad Evergrīnas Aviācijas muzejs Ohaio ir īstā un vienīgā vieta, kur to apskatīt.

Airbus A380

pasted-image-4

 

Mūsu topa godpilnajā trešajā vietā ierindojas avioindustrijas viens no jaunākajiem bērniem – Airbus A380. Ja jūs vēl nezinājāt – Airbus A380 ir vienīgā divstāvīgā pasažieru lidmašīna pasaulē. Kopumā šis lidaparāts var uzņemt 850 !!! pasažierus. Iedomājaties, kas par skaitu – 850!

Salīdzinoši, šī lidmašīna ir pavisam jauna, jo tās ražošana un nonākšana tirgū notika 2007.gadā. Vēljovairāk – neviena vien aviokompānija savā īpašumā ir iegādājusies šo spēkratu un kopumā gaisa satiksmē piedalās vairāk kā 200 šādu Airbus A380. Cik informācija mums vēsta, lidaparāts ir daudz ekonomiskās par tuvāko sāncensi Boeing. Lielā pasažieru ietilpība ļauj patērēt aptuveni 3 litrus degvielas uz 100km, ja rēķinam uz vienu pasažieri.

Lai nu kā, avioindustrija attīstās straujiem soļiem, jo viens nu ir skaidrs – cilvēki ceļo un ceļos. Sniedzot ne tikai konfortu, bet arī efektīvu un lētu lidojumu, aviokompānjas cenšas rast risinājumus, lai mēs (pasažieri) varētu baudīt lētus, ātrus un komfortablus lidojumus.

Mums, latviešiem, ir paveicies. Kaut arī tiešie lidojumi ir ierobežoti un cenas dažkārt var uzkāpt visnotaļ augstu, ļaužu pilna lidosta un stundām ilga gaidīšana, lai izietu drošības kontroli, ir neierasta parādība lidostā Rīga. Interesanti, ka mūsdienās lidostas kalpo par ko vairāk, kā tikai lidmašinu stāvvietu un uzgaidāmo telpu, lai atkal mestos jaunos piedzīvojumos. Tas nav nekāds pārsteigums, ka lielākajās lidostās ir pieejami pasaules klases restorāni, pat jumta baseini. Dažās no tām – striptīza klubi. Un nesakiet viss “Priekš kam tas ir vajadzīgs?”. Ja ir pieprasījums – vienmēr būs piedāvājums.

Šajā rakstā aplūkosim 10 inovatīvas un interesantas lidostas. Un iespējams, ka kādā no tām tu pat esi bijis. Tad nu – sāksim!

Juancho E. Yrausquin Lidosta

2-1

Būtībā, šī lidosta ir 400 metrus garš grants ceļš pašā klints malā. Saprotams, ka kura katra lidmašīna nespēj šeit nolaisties vai pacelties – kas arī padara šo lidostu par grūti pieejamu un ne visai populāru. Taču piekritīsiet – kurš gan negribētu sajust to nervus kutinošo sajūtu, nosēžoties paša klints malā…

Barras Lidosta

pasted-image-6

Kā redzam bildē, ši lidosta ir unikāla ar to, ka pēc nosēšanās, pasažieri jau var gatavo peldbikses, bikini un doties taisnā ceļā uz peldi. Patiesībā – ši ir VIENĪGĀ lidosta pasaulē, kurā par skrejceļu tiek izmantota pludmale un tās smilts.

Don Mueang Starptautiskā Lidosta

pasted-image-5

Pietiek ar garlaicīgo sēdēšanu un nīkšanu pie datora. Don Mueang lidosta saviem apmeklētājiem piedāvā skrejceļa teritorijā nodoties golfa spēlei. Jā, jūs nepārklausijāties – golfa spēlei! Pirms kāda laika, šī unikālā iespēja tika piedāvāta vienīgi militārajam presonālam kā ekskluzīva izklaide. Un nu, lidostas vadība sapratusi, ka šis varētu būt lielisks papildus peļņas avots un labs tūrismu piesaistītājs – golfs lidostā. Izejot strikto drošības kontroli, pasažieri var izmēģināt savus spēkus un pieviekt visas 9 pieejamās bedrītes.

Gibraltāra lidosta

pasted-image-4

Vai jūs ticētu, ka 8.kvadrātmetrus maza sala spētu sevī apvienot gan šoseju, gan lidmašīnu skrejceļu? Gibraltāra lidosta ir lielisks piemērs tam. Gibraltāra lidosta ir unikāla ne tikai ar debešķīgo skatu, bet arī ar to, ka nosēšanās un pacelšanās starplaikos, lidostas skrejceļš kalpo kā šoseja, pa kuru nokļūt no Spānijas teritorijas Apvienotās Karalistes teritorijā.

Svalbāras lidosta

0

Ceļojums virs Norvēģijas arhipelāga, virs Arktiskā loka, jūs novedīs līdz Svalbāras lidostai. Ar ko šī vieta ir tik unikāla? Šī lidosta ir uzbūvēta uz milzīga ledāja. Vēljovairāk, Svalbāras lidosta plūc laurus kā vistālāk ziemeļos esošā lidosta. Ziemas periodā, lidostas teritoriju klāj sniegs un vienīgais, ko no gaisa var redzēt – lidostas ceļš, kurš pazūd līdz ar blakus esošajiem kalniem.

Qamdo bamda lidosta

2-2

Pirms pavisam neilga laika, šī lidosta tika gāsta no troņa kā pasaulē visaugstāk esošā lidosta. Taču par spīti tam, tā vēljoprojām darbojas un kalpo mazajai Tibetas pilsētiņai Kvamdo. Interesanti ir tas, ka lidostas skrejceļš ir neierasti garš – 5,7km. Jums noteikti radīsies jautājums – kāpēc tā? Šāds skrejceļa garums ir nepieciešams, jo lidmašīnas apstādināšana 4,4km augstumā ir daudz daudz grūtāka un sarežģitāka, nekā ierasts.