Sadaļa: Tūrisms

Šajā rakstā skaidrosim un atklāsim skaļākās un aktuālākās tūrisma tendences Latvijā un Meksikā. Tad nu – sākam!

1

Tūrisms zaudē savu augsto reputāciju

Jebkuram, kurš devies tālākā ceļojumā, ir nākusi apgaismība, ka izklaides industrija ar tūrisma industriju draudzējas kā cimds ar roku. Ja atskatamies pāris gadu atpakaļ, tad tūrisma galvenais mērķis bija relaksācija un atpūta. Izraušanās no ikdienas un laiska gozēšanās saulītē vai klaiņošana kādā vēsturiskā pilsētā. Tad nu, tendences ir krasi mainījušās, un šo relaksēšanos un aizbēgšanu no ikdienas rutīnas nomaina – ikdienas rutīna. Skan jocīgi un nevietā, bet tā tas tomēr ir. Šobrīd ir vērojams, ka mūsdienu motivāciju ceļot veido korporatīvais tūrisms (ja šis vispār var motivēt). Korporatīvā tūrisma galvenais mērķis ir darbs, biznes un konferences.

Protams, lielāko daļu no tūrisma sektora vēljoprojām veido atpūtas braucieni. Nokomplektēti autobusi un viesnīcu numuriņi, padara šāda veida ceļošanas daudz lētākas. Un tā vien šķiet, ka tūrisma aģentūras (it īpaši Latvijā) atgūst savu reputāciju, arvien vairāk cilvēkiem izvēloties to servisus. Mēs tūrismu vairs nevaram uzskatīt par luksusa preci – tas vairāk kalpo par brīvā laika pavadīšanas veidu. Vēljovairāk, daļai indivīdu lidojumi vairākas reizes mēnesī jau kļuvuši par rutīnu un dzīvesstilu. Samazinoties transporta izmaksām un pieaugot ceļošanas veidiem, ceļotājiem nu ir pieejams daudz plašāks izvēļu klāsts ar galamērķiem.

Cilvēki turpina izvēlēties pārbaudītas vērtības

Cilvēki uzticas pārbaudītām vērtībām. Un tūrisma sektors nebūt nav izņēmums. Pēdējos piecpadsmit gadus nemainīgi par apmeklētākajiem galamērķiem cilvēki izvēlas Franciju, Grieķiju un Spāniju. Pat mūsdienu terorisma draudi neietekmē tūrisma pieplūdumu Eiropā. Ja runājam par Franciju, kur terora draudu līmenis ir īpaši augsts, vēljoprojām gadu no gada uz Franciju dodas vairāk kā 45 miljoni turistu no visas pasaules.

Jāteic, ka redzamākās izmaiņas ir notikušas ceļotāju vecumos. Vecums, kurā cilvēki sāk ceļot ar ģimenēm vai individuāli, kļust arvien agrāks.

Vācu pensionāri – galvenie tūristi Latvijā

It īpaši vasaras mēnešos, vecāka gada gājuma cilvēki manāmi ar nokrautiem velosipēdiem un kartēm. Dažkārt medijos varam lasīt, ka Latviju tūristi izvēlas par gastronomiskā tūrisma galamērķi. Taču realitāte un skaitļi ziņo pavisam ko citu. Lielākoties tūristi uz Latviju dodas tranzītā vai, lai apskatītu Rīgu un Jūrmalu. Pavisam droši varam teikt, ka Rīga ir Latvijas tūrisma centrs. Ne-informētība un vāja reklāma ir galvenās Latvijas tūrisma problēmas. Cilvēkiem nav ne jausmas, kādi unikāli apskates objekti atrodas ārpus Rīgas un pieminētās Jūrmalas.

Jāteic, ka Vācu pensionāriem esot galvenajiem tūristiem Latvijā, ir tikai pozitīvs aspekts. Visiem zināms, ka pensijas Vācija ir visnotaļ augstas, tāpēc arī šie tūristi nebaidās tērēt naudu un pabūt nedaudz ilgāk Latvijā, kā tas ir tipiski citiem tūristiem. Vēljovairāk – šādiem tūristiem interesē ne tikai Rīga un tās apkārtne, bet arī citas Latvijas pilsētas, kā piemēram Ventspils, Liepāja un Latgales reģions.

Latvijas tūristi ir diezgan kūtri

Diemžēl, Latviešu tūristi ir aizspriedumu pilni par ceļošanu. Izveidojušies stereotipi demotivē latviešu tūristus izraudzīties galamērķus, uz kuriem parasti netiek piedāvāti tieši lidojumi. Tipiskajam latviešu ceļotājam patīk saņemt visu uz paplātes un apskatīt jau gatavus un izplānotus ceļojumu maršrutus. Uz doto brīdi, 2016.gadā, Latvijā bija aptuveni 250 dažādas ceļojuma un tūrisma aģentūras. Un skatoties Latvijas mērogā – uz mūsu mazo valstiņu, šis skaitlis ir patiešām ievērojams. Ja pieminam šīs tūrisma aģentūras, tad vērts būtu piebilst, ka ārkārtīgi svarīga ir sadarbība starp šīm aģentūrām. Ja kāda no aģentūrām nespēj piedāvāt saviem klientiem tādu ceļojumu, kādu tie vēlas, veselīga prakse būtu ietiekt viņiem citu ceļojuma aģentūru, kura spētu apmierināt konkrēto klientu prasības. Pretēji šim, Latvijas praksē vērojamas cīņas starp šīm kompānijām.

Paldies par raksta informāciju MC!

Jau pāris gadus atpakaļ, tūrisma sektors un tajā strādājošie vēroja ar bažām to, kā mainās tūrisma tendences. Aviotransportam kļūstot lētākam, cilvēki arvien vairāk cenšas izmantot karstākos piedāvājumus, lai nokļūtu vēlamajā galamērķi. Protams, ir arī tādi, kas par spīti attālumam un salīdzinoši dārgajām izmaksām (auto vs lidmašīna) , tomēr metas piedzīvojumos ar savu transportu. Taču tūrisma kompānijas un gidi, jau labu laiku cenšas pielāgoties mūsdienu tendencēm un prāto, kā atgūt vēl pirms pāris gadiem peļņu nesošo biznesu. Un tam ir iemesls…

Mūsdienas

Realitāte ir šāda – tūristu skaits ar katru gadu palielinās. Un nu, ja vēlamies doties uz kādu saulainu un tūristu iecienītu vietu (piemēram Spāniju), vislabāk to būtu darīt ne-ierastajos vasaras mēnešos. Kāpēc? Ja šodien pastaigājam pa Barselonas vai Madrides ielām, spāņu valoda mijas ar angļu valodu, te krievu valodu, te vēl kādu. Un ik pa laikam kāds tumsnējas ādas vīriņš pienāk mums klāt un piedāvā kādu selfy-stick, puķes un vēl sazin ko. Un te nu rodas problēma – tādas tūristu lielpilsētas kā nu jau pieminētā Barselona, Madride, vairs nav Spānija, bet gan Eiropa. Kāpēc? Uz tūristiem tiek izdarīts arvien lielāks spiediens no mazo biznesmeņu puses. Patīkamo un mierīgo pastaigu pa vecpilsētu iztraucē dažādi tirgoņi, ar savām precēm.

pasted-image-1

Arī tūrisma aģentūrās strādājošie, šķiet, nespēj tikt līdzi un to piedāvājums diži neatšķiras no, pirms pieciem un pat desmit gadiem piedāvātā. Bet vai kāds, kurš nav konkrētajā valstī dzimis un audzis, spēj uzburt to sajūtu, lai ļautu katram sajusties kā vietējajam? Protams, ir ļautiņi, kam staigāšana baros, ar lielām tūrisma grupām un skaitļos klausīšanās šķiet aizraujoša. Taču ja tu nepiederi pie šis grupas – mums tev ir pārsteigums…

Trip for real

Trip for real ir interneta mājaslapa kurā cilvēki no visas pasaules piedāvā iepazīt savas valstis, to pilsētas, no neredzēta skatu punkta. Pietiek ar visiem skaitļiem un jau sen mirušajām tūristu grupām. Lai labāk saprastu šo formulu, uzbursim nelielu ainiņu…

Visa diena ir pavadīta apskatot dažādas pilis, vēsturiskas vietas un lokālos veikaliņus. Vakars ir tepat aiz stūra. Prāts prasa ko interesantu, taču ķermenis ir noguris. Nekādu problēmu! Pateicoties šai mājaslapai, tu pāris minūšu laikā vari pieteikties mierīgai un relaksējošai jogas nodarbībai pludmalē. Un, vai ceļojumu aģentūras ko tādu piedāvā? Nu protams, ka …

Ja esi marihuānas kultūrs cienītājs, tev ir iespēja ar lokāli dzivojošajiem izstaigāt un iepazīt marihuānas kultūru Barselonā, kā tā ir radusies, kā arī apmeklēt mazos privātos bārus un klubus, kurā šī auga lietošana ir pavisam legāla. Un, vai ceļojumu aģentūras ko tādu piedāvā? Nu protams, ka…

Šis raksts tika veidots, lai liktu tev aizdomāties, dārgais lasītāj. Pietiek dzīvot pēc vecām dziesmām – ir jāmainās un jāpielāgojas mūsdienām. Pateicoties Trip for real mājaslapai (un tādu, protams, ir daudz), mēs varam iegūt ne tikai jaunus draugus, bet arī iepazīt kultūras no pašas, pašas iekšienes un iegūt pavisam svaigus un neaizmirstamus piedzīvojumus. Un kas ir vēl patīkamāk – katram ir iespēja šajā adresē reģistrēties un piedāvāt savus pakalpojumus. Ja tev ir idejas un zini, kas tūristiem tavā pilsētā/valstī varētu patikt un par ko tie iespējams nemaz nezina – viss ir tavās rokās. Izveido ekskursijas aprakstu, pievieno naudas summu, ko vēlētos par to saņemt un gatavs.

pasted-image-2