Viesnīcu klasifikācija

Mūsdienās ir sastopamas ļoti dažādas viesnīcas, kas piedāvā atšķirīgas iespējas un servisu. Plašajā piedāvājumā ir iespējams viegli apjukt, jo pēc piedāvājuma apraksta ir grūti spriest par iestādes kvalitāti kopumā, jo katrs pakalpojuma sniedzējs var norādīt to informāciju, kas viņam šķiet būtiska. Rezervējot viesnīcu credit rapid, klientam tomēr ir svarīgi zināt, vai tā atbildīs viņa kvalitātes prasībām un spēs piedāvāt visus nepieciešamos servisus. Tieši tāpēc ir ieviesta viesnīcu klasifikācija.

Viesnīcu klasifikācijas mērķis ir ļaut klientiem saprast, ko un kādā līmenī piedāvā katra viesnīca. Pēc viesnīcu vērtējuma klients uzreiz var saprast, vai viesnīca ir viņam piemērota, vai tomēr nē. Katrs novērtējums atbilst konkrētiem kvalitātes un servisa rādītajiem, līdz ar to, klients, pārzinot, klasifikācijas sistēmu, uzreiz var saprast, ko viesnīca spēs viņam sniegt. Tomēr pasaulē nav vienotas viesnīcu klasifikācijas sistēmas, tāpēc ir svarīgi zināt arī to, kāda sistēma katrā valstī tiek izmantota.

Patiesībā pasaulē ir simtiem dažādu viesnīcu klasifikācijas sistēmu. Parasti tās rada konkrēta valsts vai viesnīcu apvienība. Vairumā gadījumu viesnīcas tiek vērtētas vai nu ar 1 līdz 5 zvaigznēm, vai ar burtiem A līdz F, tomēr, tas, ko katrs no šiem apzīmējumiem nozīmē, katrai vērtēšanas sistēmai atšķiras. Ir bijuši vairāki mēģinājumi izveidot vienotu vispasaules viesnīcu vērtēšanas sistēmu, taču visi mēģinājumi ir bijuši neveiksmīgi.

Pagaidām pasaulē vispopulārākā un plašāk izmantotā ir European Hotelstars Union radītā viesnīcu klasifikācijas sistēma. Tā tiek izmantota gandrīz visas Eiropas valstīs un arī citās valstīs, kas ir European Hotelstars Union biedri. Arī daudzas valstis un viesnīcas, kas ir izveidojušas savas vērtēšanas sistēmas, pamatā balstās uz šiem pašiem kritērijiem, tomēr ar nelielām atšķirībām. Tātad, pārzinot European Hotelstars Union vērtēšanas kritērijus, ir iespējas izprast kvalitātes standartus vairumā pasaules viesnīcu.

European Hotelstars Union vērtēšanas sistēma ietver vērtējumus no 1 līdz 5 zvaigznēm, kā arī superior klasi katram no vērtējumiem. Vienas zvaigznes viesnīcas pārsvarā ir tā saucamās bed&breakfast viesnīcas. Lai viesnīca iegūtu vienu zvaigzni tai ir jānodrošina tādi pakalpojumi un iespējas kā WC un vanna vai duša numurā ar mazgāšanās līdzekļiem un dvieļiem, ikdienas uzkopšana, TV istabā, galds un krēsli istabā, brokastis un iespēja iegādāties dzērienus.

Divu zvaigžņu viesnīcai ir jānodrošina visas tās pašas iespējas un pakalpojumi, ko vienas zvaigznes viesnīcām un papildus tam vēl bufetes tipa brokastis, apgaismojums pie gultas, augstas kvalitātes mazgāšanās līdzekļi un citi higiēnas produkti, iespēja norēķināties ar bankas kartēm un bezvadu internets publiskajā telpā.

Trīs zvaigžņu viesnīcām ir jānodrošina visas tās pašas iespējas un pakalpojumi, ko vienas un divu zvaigžņu viesnīcām un papildus tam vēl recepcijas pakalpojumi vismaz 14 stundas diennaktī, apkalpošana numurā, spogulis numurā, matu fēns, bezvadu internets numurā, papildus segas un spilveni un apģērba tīrīšanas pakalpojumi.

Četru zvaigžņu viesnīcām ir jānodrošina visas tās pašas iespējas un pakalpojumi, ko vienas, divu un trīs zvaigžņu viesnīcām un papildus tam vēl recepcijas pakalpojumi vismaz 18 stundas diennaktī, atpūtas telpa, mini bārs, restorāns viesnīcā ar apkalpošanu numurā.

Piecu zvaigžņu viesnīcām ir jānodrošina visas tās pašas iespējas un pakalpojumi, ko vienas, divu, trīs un četru zvaigžņu viesnīcām un papildus tam vēl 24 stundu recepcijas pakalpojumi, durvju sarga pakalpojumi credit nevoi personale, seifs istabā, kosmētikas un higiēnas produkti atsevišķos flakonos, dators ar interneta pieslēgumu numurā un automašīnu novietošanas pakalpojumi.